AutoFilas

AutoFilas

Asistent predných svetlometov v Audi A8

Kvôli ďalšej modernizácii systémov bol do Audi A8 (D4) doplnený aj asistent predtým svetlometov. Tento samoštúdiový program opisuje Audi Matrix LED svetlomety.

Dôraz je kladený na rôzne funkcie osvetlenia svetlometov a dôležitou inováciou je tiež svetlomet MatrixBeam assist. Nový systém asistencie predných svetlometov je založený na úplne novej technológií a jasne sa odlišuje od predtým dostupných systémov predných svetiel.

„Digitálny“ asistent svetlometov

Až do zavedenia faceliftovej verzie Audi A8 v roku 2013, LED svetlomety mohli byť kombinované len s digitálnym systémom predných svetlometov. Tento systém nezávisle zapína a vypína diaľkové svetlo v závislosti od dopravnej situácie a iných okolitých podmienok a tým znižuje namáhanie vodiča pri šoférovaní. Označuje sa ako digitálny asistenčný svetlomet, pretože funguje iba pri svetlometoch.

Digitálne prevedenie systému je ovládané ovládacou jednotkou J844, ktorá je integrovaná vo vnútornom spätnom zrkadle. Audi A8 je prvé motorové vozidlo na svete, ktoré je vybavené novou technológiou MatrixBeam, a ktorá bola k dispozícii po prvýkrát s vylepšenou verziou Audi A8 v roku 2013.

Inteligentný svetelný systém

Od uvedenia Audi A8 (D4) do prevádzky v roku 2010 je túto pokročilú verziu asistenta svetlometu možné objednať v kombinácii s xenónovými svetlometami. Táto verzia sa nazýva inteligentný systém svetlometov. 

Vďaka tomuto riešeniu je dosah a osvetlenie hlavného lúča svetlometu nepretržite upravovaný v závislosti od premávky a iných okolitých podmienok. Umožňuje to otočný valec integrovaný do svetlometu. Inteligentný osvetľovací systém si vyžaduje bočné svetlá cornering light a takisto aj riadiacu jednotku svetlometov J745 a riadiacu jednotku kamery J852.

Osvetľovacie funkcie LED svetlometov Audi Matrix

Technológia MatrixBeam je k dispozícii v spojení s voliteľnými Audi Matrix LED svetlometami po prvýkrát iba v Audi. Daná technológia šetrí šoférovi čas a energiu, pretože nemusí neustále prepínať medzi hlavným svetlom a tlmeným svetlom. Svetlomet MatrixBeam sa skladá z 25 svetelných segmentov, ktoré sú vybavené svetlom a navzájom sa prekrývajú a spoločne produkujú hlavný lúč.

Technológia MatrixBeam umožňuje jednotlivé svetelné segmenty zapínať a vypínať nezávisle od seba. Systém dokáže detekovať aj motocyklistov. Detekovateľnosť cyklistov závisí od svietivosti svetlometov a kvality osvetlenia ciest. Taktiež je možná aj stlmená aktivácia. Ak systém identifikuje ďalších účastníkov cestnej premávky, sú stlmené ľahké segmenty hlavného lúča, ktoré by mohli spôsobiť oslnenie. Tí by mohli byť v tej istej premávke alebo v protiidúcej premávke.  Hlavnou výhodou tejto technológie je, že hoci je primerane osvetlená cesta, po ktorej vodič prechádza, nie sú zároveň oslnení ďalší účastníci cestnej premávky. To umožňuje použiť vždy na ceste optimálne osvetlenie a maximalizuje potenciál MatrixBeam.

Ako MatrixBeam reaguje na ostatných zistených účastníkov cestnej premávky

Prediktívne údaje o trase

Ak má vozidlo voliteľnú funkciu MMI Navigation plus a k dispozícii prediktívne údaje o trase, reflektory Audi Matrix LED fungujú predvídavo. MatrixBeam má tým pádom informácie o ceste k dispozícií, taktiež informácie o type cesty a o tom, či je vozidlo aktuálne vnútri alebo mimo zastavanej oblasti. Tieto dodatočné informácie umožňujú spustiť niektoré svetelné funkcie, ktoré sa majú implementovať alebo aktivovať skôr.

Správanie systému v zastavaných oblastiach (mestá a obce)

Vozidlo vždy používa v zastavaných oblastiach stretávacie svetlá. Zastavané oblasti môžu byť ako také detekované riadiacou jednotkou J852. Softvér na spracovanie obrazu naskenuje video z kamery a údaje pre vhodné svetelné zdroje. Ak svetelné zdroje spĺňajú určité podmienky, sú klasifikované ako pouličné osvetlenie a ich okolie ako zastavaná plocha. Ak sú k dispozícii prediktívne údaje o trase vozidla, je možné ľahšie a spoľahlivejšie identifikovať zastavanú plochu. Protismerná premávka a dopravná situácia sú detekované ovládaním kamery jednotky J852. Softvér na spracovanie obrazu vo fotoaparáte skenuje svetlomety a zadné svetlá. Ak systém identifikuje vozidlá, snaží sa definovať aj uhol a vzdialenosť. Tieto údaje sa potom prenesú do riadiacej jednotky MatrixBeam, ktorá určuje, ktoré segmenty hlavného svetla sa môžu prepnúť, a ktoré musia byť vypnuté tak, aby žiadny iný účastník cestnej premávky nebol oslnený. Výsledky sa prenášajú do výkonových modulov v LED svetlomete systému Audi Matrix, ktoré potom aktivujú diaľkové svetlo – LED diódy zodpovedajúcim spôsobom. 

Sledujte nás na sociálných sieťach

AUTOFILAS

KLÚČOVÝ SERVIS   |   CHIP TUNING   |   UPDATE NAVIGÁCIÍ

· DODATOČNÁ MONTÁŽ ORIGINÁLNÝCH SYSTÉMOV ·

· PROFESIONÁLNA DIAGNOSTIKA KONCERNU VW ·

· PRISPÔSOBOVANIE RIADIACICH JEDNOTIEK · 

AUTOFILAS

KLÚČOVÝ SERVIS   |   CHIP TUNING   |   UPDATE NAVIGÁCIÍ

· DODATOČNÁ MONTÁŽ ORIGINÁLNÝCH SYSTÉMOV ·

· PROFESIONÁLNA DIAGNOSTIKA KONCERNU VW ·

· PRISPÔSOBOVANIE RIADIACICH JEDNOTIEK ·